עו"ד פטר: "לא מצפה שנופתע לטובה בהאג"

מהדורת הבוקר No Comments on עו"ד פטר: "לא מצפה שנופתע לטובה בהאג"

עו"ד דוד פטר, מומחה למשפטים, לקאהן וחכם ב'מהדורת הבוקר': "המדינות החזקות והחלשות מתעלמות ולא מגיעות להאג, אנחנו נפלנו בין הכסאות. חששתי שאהרן ברק יכבול את ידינו לעתיד, אבל ברגע שהוא נבחר כולנו צריכים להתאחד ולתמוך"

צילום: מכון ארגמן
23:00
27.04.24
אתר קול חי No Comments on פרק ביצועים אחרון: אלו הקלידנים הטובים שיעלו לשלב הבא • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

עו"ד דוד פטר, מומחה למשפטים: "בניגוד לבית הדין הפלילי בהאג, מבית הדין לצדק של האו"ם אמנם אי אפשר להתעלם אבל אין לכך משמעות ישירה. אני לא סנגור של בין הדין בהאג, אבל בעניין המלחמה באוקראינה כן יצא צו ורוסיה התעלמה. גם נגד ארה"ב ובריטניה יצאו צווים שזכו להתעלמות".

לדבריו: "העניים ביותר לא סובלים ממס והעשירים ביותר מוצאים דרכים להתחמק. גם כאן, המדינות החזקות מרשות לעצמם להתעלם מהאג, והמדינות חלשות כלל לא מגיעות לשם. אנחנו נפלנו בין הכסאות. זו בעצם וועדת מדינות וכך צריך להתייחס לזה. ניתן לראות באו"ם דברים אבסורדיים כמו נציג איראני בוועדה לזכויות נשים וגם שופט לבנוני במשפט שלנו".

על מינוי השופט אהרן ברק: "בעניינים לאומיים צריך להבחין בין דיון קודם ההחלטה ולאחריו. לפני המינוי חששתי שהאופן בה הוא יגן על ישראל בהאג יכבול את ידינו לעתיד. אבל ברגע שהוא נבחר ונשלח אני מצפה להצלחתו. כולנו צריכים להתאחד ולתמוך".

"אני לא מצפה שנופתע לטובה. זה לא קרה לנו הרבה במהלך ההיסטוריה. צו ביניים יינתן בעוד שבועות בודדים אבל גזר הדין יהיה רק עוד מספר שנים, אולי אפילו עוד עשור".

האזינו



0 תגובות